Ja tu stāvi peļķē, tad pats pirmais darbs,kas jāizdara - jāsaprot,ka tu tur stāvi, jānovērtē cik labi vai slikti tas tev ir un atbilstoši jārīkojas. Bet pats pirmais - saprast, apzināties.
Tad iespējami trīs darbības virzieni:
1. Izkāpt no peļķes un doties uz patīkamāku vietu (citam uz sausu mauriņu, citam uz Vidusjūru.
2. Ja nevari vai negribi izkāpt,pielāgo vidi sev - nosusini, uzsildi peļķi, pasauc kompāniju.
Ja nevari ne aiziet ne pielāgot vidi, tad atliek trešais variants -
3. maini kaut ko sevī.
Bieži vien sevī izmainam kaut ko stihiski, automātiski un nesaprotam, vai tas mums palīdzēja vai ne.
Dažkārt stāvot peļķē, noliedzam to un smaidam, ka viss ir tik lieliski. Var jau cerēt,ka peļķe izžūs. Bet, nežust, maita. Tānu izliekamies, ka viss kārtībā,smaidam, smaidam.
Citkārt ieejam sevī, izolējamies, apvainojamies. Ja nu būtu blakus gādīgā mamma, kāds viņas vietnieks, tad... Bet kurš nu pieaugušu cilvēku no peļķes ārā vilks. Tā nu stāvam, gaidam un neko vairs negaidam. Dzīve rit, peķķe nežust, neviens mūs netraucē.
Citkārt sitam kāju pret zemi, brēcam un aktīvi paužam pasaulei par peļķes nodarījumu. Ir iespēja pakomunicēt, ir iespēja izpaust attieksmi. Spļaudamies, skrāpējamies. Ij vieglāka tā peļķē stāvēšana paliek. Ja nu gadās, ka kāds gudrs cilvēks mūs uzklausījis, dialogs var aizvest visur kur. Bet kurš gudrs cilvēks par mammu lielam bērnam gribēs tapt. It īpaši, ja pēdējais spļaudās un ir nikns.
Citkārt aizklīstam fantāzijās, ka tā ir Karību jūra, kas kājas apskalo. Kādu brīdi mēs pat spējam būt laimīgi. Arī novembrī. Bet tuvojas arī decembris.
Citkārt mēģinam saprast, kā tie citi. Citi prioecīgi bradā pa peļķi, mēs arī. Ja citi izkāpj no tās, mēs varam mēģināt.
Vai es esmu izkāpējs no peļķes? Vai es esmu uzvarētājs? Jā. Es to varu! ES TO VARU! Mūsu identitāte reizēm palīdz.
Patiesībā jau ir ļoti daudz variantu, ko darīt, ja gadās attapties peļķē. Apzinātu, neapzinātu. Bet pirmais solis ir apzināties. Apzināties kur esi un kur gribi būt. Apzināties kāpēc joprojām esi, kur esi un ne tur, kur gribi.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru